torsdag 10. mai 2007

Mt.Everest kaller




Se nøye på bildet, som er forsiden på et medlemsblad. Først kan du jo prøve å gjette hvem dette bladet er særlig myntet på.

Så, ser du bakgrunnsbildet: ligner ikke det mistenkelig på Mt.Everest? --> Jo, og da er vi ved min største sorg akkurat i dag. En kamerat - Kjetil Dybvik - og meg har i alle år snakket om å bli verdens første diabetikere til å komme seg opp på Mt.Everest... eller første diabetikere til å krysse Grønland på ski... osv. Grønland er allerede gjort. Og nå - idag - kan jeg altså lese i det aktuelle medlemsbladet at vi nok er for sent ute, denne gangen også. Med mindre vi hurtigplanlegger en kjappkjappekspedisjon.

Men, vi må nok bare innse at det slaget er tapt. Det finnes imidlertid en hel rekke andre ting vi kan gjøre - for å bli famous Diabetikere; Vi kan jo bli verdens første diabetikere over Grønlandsisen - i grilldress! Kanskje litt kaldt. Eller verdens første diabetikere på Everest i Smoking??? "Pingviner på Everest!" Ja, det er et utall av muligeter.
Jeg aner allerede nå en mulighet som garantert vil skape store overskrifter: Verdens Første Diabetiker på Høgskolen i Agder som bor på Birkeland og har kontor i et lite kott i Vestre Port, og som holder på med doktorgrad innen religion og sånn"!
Den er det veldig få diabetikere som kan få til før meg. Ser for meg en kjempeartikkel i Diabetesmagasinet.
Andre "Verden Første Diabetiker"-forslag mottas med takk! Og gode forslag som fører til overskrifter - vil selvfølgelig bli behørig omtalt og takket på banketten. For det må jo være en banquett!?!


1 kommentar:

Anonym sa...

Verdens første (og siste) diabetiker som bare drækk cola!