mandag 21. mai 2007

La oss blogge om nokka ainna...

Man kunne tro at denne blogga en stakka stund va sponsa a diabetaforbunda.
Det ska æ prøva å motbevise her og nå.
Man kunne jo foreksempel tro at det var en eller annen lingvistklubb med sans for a-endelser som hadde åpnet slusene inn på min velfylte knto.
Eller man kunne tro at en hemmelig Cola-agent lå og lura i bakgrunnen - jfr. en av Kommentarene til et tidligere innlegg...

La oss se.
Vi kan blogge om noe så spennende som være. Ja, være. Altså været, da.
Ka du sei, e du lei?
Tjo å hei!
Lei ta ka?
Lei ta sola?
Lei ta skyan?
Lei ta tempen?
Lei ta pollenskyan?
Æ spørr: e du lei, så sei ka du e.

En Voldsk uttrykksform har alltid fascinert meg. Jeg er vel litt inspirert av hans uutgrunnelig diktverk.
Har du fek.s lest "Elgen står og tenker"?
Hvis ikke - så løp til nærmeste bibliotek og lån boka! Eller løp til nærmeste internettsite med Vold. Ikke blind. Men han skikkelige.

Jeg sier til eder: (ikke han brasilianske fotballspilleren): Vend om i tide.
Det er ingen skam å snu.
Og nå skjønner du sikkert at jeg holder på å avslutte. Du e smart du!

Ingen kommentarer: